Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Julia - 6 oktober 2009 19:15

Nu är det ÄNTLIGEN bestämt när och var Flash Moben ska vara!

Datumet är den 28:de Oktober. Varför? Jo, då har Michael Jacksons film "This is it" premiär och då är det många MJ-fans i stan!   

   

Vi träffas klockan 15:30 i slottsskogen! Precis vid skulpturen som ni ser på bilden som jag har bifogat! :) Ser ut som en knut (?). Om ni går av vid Linnéplatsen kommer ni rätt!

Och vilken dans ska vi göra? Jo. Vi ska göra BEAT IT!

Anledningen till att vi gör just Beat it är för att den helt enkelt är lättast att göra i grupp och jag tror att den skulle passa bäst. Dessutom är chansen att folk som inte egentligen är med i flash moben hoppar på större eftersom fler kan Beat it dansen! :) Det är samma dansversion av Beat it som är i videon under. Se och lär! :)

Vi kommer självklart att gå igenom dansen i slottsskogen innan vi går ut och överaskar folk i stan. Så ingen ska känna sig osäker eller någonting.

Jag hoppas verkligen att det blir bra väder! Om vädret är allt för kasst kan det innebära att vi flyttar datumet. Jag kommer i sådana fall meddela det i tid.

Här kommer en liten checklista på vad ni behöver tänka på:

  • Ha på er kläder som är bekväma att dansa i, men som fortfarande ser vardagliga ut. Flash mob går ju ut på att man inte ska "veta" att musiken startar och bara dansa ändå! :P
  • Håll reda på tider! En klocka eller en mobiltelefon skulle inte skada. Eftersom vi "splittras" efter varje dans och går åt var sitt håll och låtsas som om vi fortsätter som vanligt är det viktigt att ni vet var ni ska vara nästa gång.
  • Självförtroende. Det kan ju behövas om man ska dansa mitt i stan. Men det är klar ni har! ;)
  • Busskort eller pengar på mobilen så du kan köpa sms-biljett. För vi kommer få åka genom stan för att komma dit vi ska.
  • Om någon har en bergsprängare som man kan låna skulle det vara perfekt! Annars har vi liksom ingen musik och har vi ingen musik blir det lite konstigt...

Kommentera gärna om ni kommer eller ej så jag har en uppfattning om hur många vi blir. Ni får mer en gärna ta med kompisar som både kan dansen och som inte kan dansen. Om ni har en kompis som inte kan dansen med er är ju den kompisen perfekt att räcka väskan till medan kan kör dansen! Perfekt!

Om ni har några frågor är det bara att kommentera!

Vi ses den 28 Oktober klockan 15:30 i Slottsskogen!

Presentation


Michael Jackson - Flash Mob

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kommer du delta i vår Flash Mob?
 Ja! Absolut!
 Kanske, om jag har tid.
 Bara om jag hunnit lära mig dansen.
 Ja, min kompis tvingar med mig...
 Nej, men jag kommer vara med och titta på!
 Nej.

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier


Skapa flashcards